آداب شب زفاف

از امام باقر(ع) روايت شده است كه :
نيكوست قبل از اينكه عروس را به نزد همسرش ببرند وضو بگيرد و داماد هم وضو بگيرد و هر دو، دو ركعت نماز بخوانند. و داماد بعد از حمد و سپاس خداوند و صلوات بر پيامبر و خاندانش، اين دعا را بخواند و از همراهان عروس بخواهد كه آمين بگويند :
« اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي إِلْفَهَا وَ وُدَّهَا وَ رِضَاهَا وَ رَضِّنِي بِهَا ثُمَّ اجْمَعْ بَيْنَنَا بِأَحْسَنِ اجْتِمَاعٍ وَ أَسَرِّ ائْتِلَافٍ فَإِنَّكَ تُحِبُّ الْحَلَالَ وَ تَكْرَهُ الْحَرَام »
(اصول كافي،ج3،ص 481)
ترجمه :
« خداوندا الفت و دوست داشتن و رضايت او را به من روزي كن و مرا از او راضي گردان به بهترين نحوي بين ما همبستگي و انس با محبت ايجاد كن كه تو حلال را دوست مي داري و از حرام بيزاري. »
***************
از امام صادق (ع) روايت شده است كه :
در شب زفاف وقتي كه داماد قصد دارد به نزد عروسش برود موي پيشاني او را گرفته و رو به قبله بياوردش و بگويد:
« اللَّهُمَّ بِأَمَانَتِكَ أَخَذْتُهَا وَ بِكَلِمَاتِكَ اسْتَحْلَلْتُهَا فَإِنْ قَضَيْتَ لِي مِنْهَا وَلَداً فَاجْعَلْهُ مُبَارَكاً تَقِيّاً مِنْ شِيعَةِ آلِ مُحَمَّدٍ وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ فِيهِ شِرْكاً وَ لَا نَصِيباً »
ترجمه :
« خداوندا او را به امانت تو گرفتم و با كلمات تو او را حلال كردم پس اگر تقديري كني كه از او براي من فرزندي باشد پس آن فرزند را پربركت و متقي از شيعه آل محمد قرار بده و براي شيطان از وجود او شراكت و بهره اي قرار نده. »
(اصول كافي ،ج5،ص500)
*************

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواندن این مقاله به < 1 دقیقه زمان نیاز دارد.