الدخان

امام صادق (ع) فرمودند :
هرکه اين سوره را بنويسد و برخود بياويزد از گزند هر پادشاهي مصون است و در نظر تمام افرادي که با او روبرو مي شوند، مهيب و نزد مردم محبوب و عزيز خواهد بود و اگر آب آن را بنوشند، مانع از يبوست مي گردد و به خواست خداوند متعادل دفع آسان مي شود.
(خواص درماني قرآن، ص 142)
**************
امام صادق (ع) فرمودند :
هرکس سوره حم را بنويسد و به آب باران بشويد و با اين آب سرمه را تر کند و در چشم بکشد همه امراض چشم او از بين خواهد رفت و اگر سرمه نداشته باشد اين آب را در چشم خود بکشد و يا چشم را با آن آب بشويد همه دردهاي چشم او زائل خواهد شد.
(خواص الايات، ص 114)
**************
پيامبر اکرم (ص) فرمودند:
هرکس سوره دخان را تلاوت نمايد به ازاي هر حرف آن، پاداش آزاد کردن صدهزار برده به او عطا مي شود. هرکه اين سوره را شب جمعه تلاوت نمايد خداوند جميع گناهانش را مي بخشد، و هرکه اين سوره را بنويسد و برخود بياويزد از نيرنگ شيطان مصون مي ماند، هرکه آن را زيرسر خويش قرار دهد، خواب هاي نيکو مي بيند و از نگراني و وحشت شبانه در امان مي ماند. اگر شخصي که دچار سردرد است، آب آن را بنوشد درد او تسکين مي يابد و اگر اين سوره را بنويسند و در محل تجارت قرار دهند، صاحب آن محل بسيار سود مي کند و ثروت او سريعا فزوني مي يابد.
(خواص درماني قرآن، ص 141)
**************
پيامبر اکرم (ص) فرمودند:
هرکه شب جمعه سوره حم دخان را قرائت نمايد حق تعالي گناهان گذشته او را بيامرزد و هرکه بنويسد و با خود دارد، از کيد شيطان ايمن گردد و اگر بنويسد و زير متکاي خود نهد خواب خوش بيند و از اضطراب محفوظ ماند و اگر شويند و آب آن را صاحب درد شقيقه بياشامد شفا يابد و اگر بنويسد و در دکان يا در مال التجاره گذارد منفعت زياد پيدا کند.
**************
خواندن هفت مرتبه سوره دخان براي کسب حاجت موثر است اگر کسي سه شب پي در پي اين سوره را قرائت کند از مهلکه نجات يابد.
**************
قرائت سوره دخان و ايمني در قيامت
از امام محمد باقر (ع) نقل شده که آن حضرت فرمودند:
هرکس سوره دخان را در نمازهاي واجب و نافله هاي خود بخواند، خداوند او را در روز قيامت در زمره ي کساني که ايمنند، برمي انگيزد و در سايه ي عرش خود جاي مي دهد و حسابش را آسان مي گيرد و نامه عملش را به دست راستش مي دهد.
**************

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواندن این مقاله به 2 دقیقه زمان نیاز دارد.