دفع شدائد و سختی ها

دعا
از حضرت امام زين العابدين (ع) نقل شده که فرمودند :
پدرم مرا در بر گرفت و به سينه چسبانيد – در آن روزي که شهيد شد ، در حالتي که خون در بدن مبارکش مي جوشيد – و فرمود : اي پسر ! حفظ کن از من دعائي را که مادرم فاطمه 5 آن را به من تعليم فرمود ، و رسول خدا (ص) به او تعليم فرمود ، و جبرئيل (ع) به آن جناب تعليم کرد از براي حاجت و مهم و اندوه و بلاهاي سخت که نازل مي شود و امر عظيم و دشوار ، و فرمود بگو :
‏ « ‏ بِحَقِّ يس وَ الْقُرْآنِ الْحَكِيمِ وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ يَا مَنْ يَقْدِرُ عَلَى حَوَائِجِ السَّائِلِينَ يَا مَنْ يَعْلَمُ مَا فِي الضَّمِيرِ يَا مُنَفِّسُ [مُنَفِّساً] عَنِ الْمَكْرُوبِينَ يَا مُفَرِّجُ [مُفَرِّجاً] عَنِ الْمَغْمُومِينَ يَا رَاحِمَ الشَّيْخِ الْكَبِيرِ يَا رَازِقَ الطِّفْلِ الصَّغِيرِ يَا مَنْ لَا يَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِيرِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِي كَذَا وَ كَذَا » (به جاي کذا و کذا حاجت ذکر کند )
ترجمه:
« به حق يس ( پيامبر اكرم(ص)) و قرآن حکيم ، و به حق طاها (محمد(ص) ) و قرآن عظيم ، اي کسي که بر انجام نيازهاي درخواست کنندگان توانايي ! اي کسي که از باطن انسانها آگاهي ! اي کسي که اندوهمندان را از غم و غصه رهائي مي بخشي ، اي کسي که غم و اندوه را از دل اندوهناکان بر طرف مي کني ! اي مهربان به پير سالخورده ! اي روزي دهنده طفل کوچک ! اي کسي که نيازي به شرح و بيان حاجت حاجتمندان نداري ! پس بر محمد و خاندانش درود بفرست و نيازهايم را برآورده کن »
(بحار ، ج 92، ص 196 به نقل از دعوات راوندي ، ص 54 ، ح 137)
***************
دعا براي شدت و ناراحتي
روايت شده که حضرت رسول (ص) فرمودند:
هر کس به او شدت يا بدبختي يا فشار و ناراحتي برسد ، سي هزار مرتبه بگويد :
« اَسْتَغْفِرُ رَبّي وَ اَتوبُ اِلَيهِ »
خداوند براي او فرج مي فرمايد . و راوي حديث گويد : اين روايت صحيح است و آن را تجربه نموده ام .
(کليات مفاتيح الحاجات ، ص 68)
**************
ذکر
هر کس اسم حسناي الهي « الطيف » را ورد زبان خويش بگرداند و بر ذکرش مداومت نمايد ، شدائد و سختي ها و دردها و خيالها و حزنها از او دفع و دور خواهد شد و تسکين ، براي او حاصل خواهد گشت .
(خواص الايات ، ص 62)
**************

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواندن این مقاله به 2 دقیقه زمان نیاز دارد.